중3 능률 양현권 6과 대화문 한줄 해석 | 문장별 쉐도잉
Lesson 6 Make Your Ideas Blossom
Listen & Speak 1
1
B: Jina, what are you looking for?
지나야, 무엇을 찾고 있니?
G: I am looking for my hair pin.
나는 내 머리핀을 찾고 있어.
I think I lost it somewhere around here.
내가 여기 어딘가에서 그것을 잃어버린 것같아.
B: Let me help you to find it.
내가 그거 찾는 것을 도와줄게.
G: Thanks.
고마워.
2
G: Jinsu, what’s wrong with your leg?
진수야, 다리가 어떻게 된 거니?
B: I broke my left leg yesterday at the soccer match.
나는 어제 축구 경기에서 왼쪽 다리가 부러졌어.
It’s difficult to walk.
걷기가 힘들어.
G: Can I give you a hand?
내가 도와줄까?
Let me carry your backpack for you.
내가 너를 위해 네 가방을 들어줄게.
B: That’s so nice of you.
너 정말 친절하구나.
3
B: Why are you cleaning the classroom alone?
너는 왜 혼자서 교실을 청소하고 있니?
G: Well, Mina and I are supposed to do it together,
음, 미나와 내가 같이 하기로 되어 있는데,
but she’s absent today because she’s sick.
미나가 오늘 아파서 결석했어.
B: That’s too bad.
그거 참 안됐구나.
Can I give you a hand?
내가 도와줄까?
G: That would be nice.
그럼 좋겠다.
Thank you.
고마워.
Listen & Speak 2
1
G: What’s wrong?
무슨 일 있니?
B: I can’t see my sample clearly.
나는 내 샘플을 분명하게 볼 수가 없어.
G: Can I give you a hand?
내가 도와줄까?
B: That would be nice.
그럼 좋지.
Could you explain how I can get a clearer view?
내가 어떻게 해야 더 분명하게 볼 수 있는지 설명해 줄 수 있니?
G: Sure.
물론이지.
Clean the slide with this soft cloth, turn the light on, and check to see that the view is clear enough.
슬라이드를 이 부드러운 천으로 닦고, 불을 켜고, 시야가 충분히 또렷한지 확인해 봐.
2
B: Nara, did you finish making the video for the science class?
나라야, 과학 수업 비디오 만드는 거 다 끝냈니?
G: Almost, but I am stuck at the moment.
거의, 그런데 나는 지금 무엇을 할지 모르겠어.
B: Is there any problem?
무슨 문제라도 있어?
G: Yes, I want to add some music at the end, but there are so many steps to do that.
응, 나는 마지막에 음악을 추가하고 싶은데, 그렇게 하기 위한 단계가 너무 많아.
Could you explain how to do it?
그것을 어떻게 하는지 설명 해 줄 수 있니?
B: Sure.
물론이지.
Conversation
Nara: Are you working on ideas for the school invention contest?
너 학교 발명 대회에 제안할 아이디어를 구상 중이니?
Junha: Yes, I’m thinking of making a special lunch tray to reduce food waste.
응. 나는 음식물 쓰레기를 줄이기 위한 특별한 식판을 만들 생각이야.
Nara: A lunch tray to solve the problem of food waste?
음식물 쓰레기 문제를 해결하기 위한 식판?
Can you explain more about it?
그것에 대해 조금 더 설명해 줄 수 있니?
Junha: Sure.
물론이지.
Do you see the three different lines here?
여기 세 개의 다른 선들이 보이니?
They show the amount of food we want to receive.
그것들이 우리가 받고 싶은 만큼의 음식량을 나타내 줘.
Nara: Oh, I see.
아, 그렇구나.
So we can take only as much food as we can finish.
그래서 우리는 우리가 먹을 만큼만 음식을 받을 수 있구나.
Junha: Exactly.
맞아.
Now I have to work on the display board, but I’m all thumbs.
이제 나는 게시판을 만들어야 하는데, 나는 서툴러.
Nara: Can I give you a hand?
내가 도와줄까?
You know that two heads are better than one.
백지장도 맞들면 낫잖아.
Junha: Thanks.
고마워.
That would be great!
그래 주면 좋지!
Real-Life Task
W: Mr. Lee, I heard you made another wonderful invention.
이 선생님, 또 다른 멋진 발명품을 만드셨다고 들었어요.
What is it?
무엇인가요?
M: It’s an umbrella for a dog.
애완견을 위한 우산이에요.
It’s called a dogbrella.
dogbrella라고 불러요.
W: That sounds interesting.
흥미롭네요.
Could you explain more about it?
그것에 대해 더 설명해 주실 수 있나요?
M: Sure.
물론이죠.
It’s an upside-down umbrella so that a person can hold the handle from above.
그것은 사람이 손잡이를 위쪽에서 잡을 수 있도록 거꾸로 된 우산이에요.
It protects a small dog from the rain.
그것은 작은 애완견을 비로부터 보호해요.
W: What an idea!
재미있는 생각이네요!
Check My Progress
1
G: Are you carrying those books to the library?
그 책들을 도서관으로 가져가는 거야?
B: Yes, I am.
응, 맞아.
G: They look very heavy.
그것들은 아주 무거워 보인다.
Can I give you a hand?
내가 도와줄까?
B: That would be great!
그럼 좋지!
Thank you.
고마워.
2
G: Did you finish the presentation slides for the invention contest?
발명품 대회를 위한 발표 슬라이드 만드는 것을 마쳤니?
B: Well, I am almost done, but I am stuck at the moment.
글쎄, 나는 거의 다 되었는데, 지금 막혀있어.
G: What’s the problem?
문제가 뭔데?
B: I want to add some music to the slides, but I don’t know how.
슬라이드에 음악을 추가하고 싶은데, 어떻게 하는지 모르겠어.
Could you explain how to do it?
어떻게 하는지 설명해 줄 수 있니?
G: Sure.
물론이지.
Let me help you.
내가 도와줄게.
중2 영어 미래엔 최연희 6과 대화문 한줄 해석 | 문장별 음원 | 쉐도잉 연습 (mp3)
중2 영어 미래엔 최연희 6과 대화문 한줄 해석 | 문장별 음원 | 쉐도잉 연습 (mp3)
Lesson 6 Food in History Listen & Speak 1 1 B: Do you have anything for dessert, Aunt May? 디저트로 먹을 만한 게 있나요, May 이모? W: Yes, Johnny. Do you prefer pie or cake? 응, Johnny. 너는 파이를 더 좋아하니, 아니면 케이크
ikapo.tistory.com
중3 천재 이재영 6과 대화문 | 한줄 해석 | 문장별 음원 | 쉐도잉 연습 (mp3)
중3 천재 이재영 6과 대화문 | 한줄 해석 | 문장별 음원 | 쉐도잉 연습 (mp3)
Lesson 6 Together in Our Community Communicate: Listen 1 B: Jimin, have you decided where to volunteer? 지민아, 어디에서 봉사 활동을 할지 결정했니? G: Not yet. Do you know a good place to volunteer? 아직. 봉사 활동을 하기에 좋
ikapo.tistory.com